Lázár János követné Karácsony Gergelyt, ingyenessé tenné a tömegközlekedést a 14 éven aluliak számára egész Magyarországon
Pontos információk még nem hangzottak el az építési minisztertől.
Pontos információk még nem hangzottak el az építési minisztertől.
Az építési miniszter szerint azért kell kiszorítani a külföldi cementgyártókat, mert a Paks II. alapozása hatalmas üzlet lesz, rengeteg beton kell majd. Mészáros Lőrinc közben éppen vesz egy cementgyártó céget.
Vajon akkor is egészséges sétáról posztolna a Lánchídon, ha mellette a dugóban pöfögnének az autók?
A trafikügyekért is felelős Lázár János friss törvényjavaslata emeli a hibázók bírságait, de új lehetőségeket is nyit: óriásberuházások mellett, ha legalább négyezer munkást zsúfolnak össze egy helyre, akkor ott majd lehet nemzeti dohányboltot üzemeltetni.
Miközben 5500 milliárd forint értékben kellett lehúznia a spórolás miatt állami beruházásokat, Lázár János most majdnem ugyanennyi pénzt próbál szerezni a kormánytól közlekedési fejlesztésekre. Bizottsági meghallgatásán Lázár beszélt a KRESZ átírásáról, az M0-sról, a vasút állapotáról, a Rádió volt épületéről, és elárulta azt az ötletét is, amiről a kormány “hallani sem akar”.
A magyar állam szeretne nagyobb, akár 100 százalékos tulajdonrészt is szerezni.
Hévízre kiemelt fejlesztésként tekint a kormány, a Hévíz-Balaton Airport fejlesztésének feladatát Lázár Jánosnak és Rogán Antalnak együtt kell csinálnia, legalábbis ez derül ki egy friss kormányhatározatból.
Lázár János tárcájánál ugyan még nem tudják, hogy mikor lép hatályba az új rendelkezés, azt azonban már elárulták, hogy a kiskorúakat kiszolgáló trafikosok az eddigieknél súlyosabb büntetésekre számíthatnak.
Az intézkedést nem felülvizsgálni, hanem visszavonni kell – fogalmazott a civil egyesület.
A balesetben összesen heten sérültek meg.
Lázár János jelentette be.
Az építési és közlekedési miniszter a Károlyi-család füzérradványi kastélyához ment, de sem egykori szóvivőjét, sem a sajtót és végképp kérdéseiket nem vitte magával. Ennek megfelelően az érdeklődés is szerényebb.
Világszerte emelkedik az elektromos rollerekkel kapcsolatos balesetek száma, idén Magyarországon már ketten vesztették életüket úgy, hogy nem másik járművel ütköztek. Egy átfogó szabályozás biztonságosabbá tehetné a rolleres közlekedést, Révész Máriusz „kerékpáros államtitkár” és a főváros is régen elkészült a saját javaslataival, ám az állam lassan halad a KRESZ-módosítással.
Korábban Lázár János úgy nyilatkozott, hogy ahol drágább az autózás, ott az emberek áttérnek a tömegközlekedésre.
Lázár Jánosnak van véleménye a budapesti közlekedésről, Vitézy Dávidról, a vasútról, és ezt nem is tartotta magában. De a miniszter egy rendhagyó interjúban beszélt arról is, jachttal közlekedik-e és kastélyban alszik-e, illetve a World Press Photo kiállításról is beszélt, továbbá elárulta, hogy sok "eretnek gondolata" van.
A miniszter szerint még a legsürgetőbb munkák elvégzéséhez is évekre lesz szükség, de jövőre belekezd a kormány a vasútfelújításba.
Felmondott egy sor, a Modern Városok Programja keretein belül a nagyvárosokkal kötött megállapodást a kormány, de Lázár Jánosnak megengedik, hogy felülbírálja a döntéseket. Az eddig fel nem használt összegeket vissza kell fizetni az államkasszába.
Egy salátatörvény tervezetébe rejtették el a pontot, amely szerint ingyen megkaphatja a mezőhegyesi Ménesbirtok vagyonát is kezelő alapítvány az ATEV Fehérjefeldolgozót.
Lázár János sokkal kisebb beruházást ígért a környezetvédőknek, de ezt nem igazán sikerült betartani az új közbeszerzési kiírás szerint.
Számos nagy értékű állami építési beruházást függesztettek fel, és az építőipari kivitelező cégek is megrendeléshiánnyal küzdenek.