Lázár János szerint Horthy Miklós teljesítménye "a mai napig megkérdőjelezhetetlen"
Lázár szerint Horthy kivételes államfő, igaz magyar hazafi és hős katona, ennyi biztos.
Lázár szerint Horthy kivételes államfő, igaz magyar hazafi és hős katona, ennyi biztos.
Két tucat fejlesztésről döntött a kormány.
Pest megyében vitték a legtöbbet, Komárom-Esztergom a sereghajtó.
Arra kéri az építési és közlekedési minisztert a főpolgármester, hogy vegye figyelembe a budapestiek döntését: legyen autómentes a Lánchíd. Ha már tollat ragadott, leírta, arra a 6 milliárd forintra is igényt tart Budapest, amit megígért neki a kormány.
Nagy port kavart Pesty László tusnádfürdői kritikája, majd az interjú, amelyben a bírálatát magyarázta. A Fideszt Orbán katonás, a vadabb kiszólásokat nem túlzottan toleráló pártként működteti, kevesen merik elmondani a véleményüket a nyilvánosság előtt, ezért is ennyire szembetűnő, ha valaki ezt megteszi. Mindenesetre azok, akik keményebb bírálatokat fogalmaztak meg a sajátjaikkal szemben, ha benne is maradtak a rendszerben, nem kerültek nagyon magas polcra. Lázár János sem a Miniszterelnökséget vezeti már.
Indoklás nélkül kapta meg az építésügyi miniszter azoknak a fejlesztéseknek az irányítását, amelyekért eddig a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanács elnökeként Wáberer György volt felelős.
Elvitelre - a podcast, amelyben az adott hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk – csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! Ezen a héten megvizsgáljuk a várható KRESZ-változásokat és azok politikai vonzatát, tudósítóink pedig Kijevből vizsgálják a megromlott magyar-ukrán viszonyt.
6000 milliárdos, tíz évre szóló MÁV-fejlesztési program, a NER-cégek szarvainak letörése, a dohányzás teljes betiltása. Lázár szeret olyanokat nyilatkozni, ami nagyot szól, megnéztük, miket ígért mostanában, és közben ezzel párhuzamosan mit tesz az adott ügyekben. Tudták például, hogy Magyarország lesz 2030-ra Európa legjobb helye?
A miniszter egy tízéves vasútfejlesztési tervvel lobbizik a kormánynál.
Több milliárd forintot fordítottak már közpénzből olyan állami beruházások előkészítésére – köztük egy új Duna-hídéra –, amit most a spórolás miatt elhalasztanak – ismerte el Lázár János államtitkára.
Lázár János egy brutális eset miatt újraírná a KRESZ-t, holott az eset mögött nem a rossz szabályozás áll. Van már a fiókban egy évek alatt, széles szakmai konszenzussal összehozott új KRESZ, ám a miniszter egyelőre senkivel nem egyeztet a módosításokról.
Lázár János egy brutális eset miatt újraírná a KRESZ-t, holott az eset mögött nem a rossz szabályozás áll. Van már a fiókban egy évek alatt, széles szakmai konszenzussal összehozott új KRESZ, ám a miniszter egyelőre senkivel nem egyeztet a módosításokról.
Pénteken még úgy volt, hogy kizárólag előre váltott jeggyel vehető igénybe a vasúti mellékvonalak bezárása után a “vonathelyettesítő autóbuszos kiszolgálás”, ez már az éles üzem első napján megváltozott.
Lázár János minisztériuma ősszel fekszik neki az új törvényi szabályozásnak, amelynek célja „a magyar építőipari importkitettség csökkentése”.
A mezőhegyesi Ménesbirtok számolatlanul nyeli a tízmilliárdokat, miközben a birtoktulajdonos alapítvány elnöke miniszterként asszisztált az itteni vasút bezárásához. Úgy tűnik, hogy a buszlobbi lenyomta a környezetbarát közlekedési minisztert.
A következő négy évben 47,5 milliárd forintot szán a kormány az újonnan elinduló közútfejlesztési beruházásokra.
Lázár János tárcája vizsgálja az alkoholfogyasztással szembeni zéró toleranciát az autóvezetésben. Az esetleges lazítás még kormányon belül is komoly konfliktust okoz, de vajon mit gondolnak erről az ellenzéki pártok?
Lázár János ugyanakkor továbbra sem érintette a 10 mellékvonal mellett annak a hét továbbinak a sorsát, amelyek bezárási tervezete sajtóértesülések szerint már ott van a miniszter asztalán.
Lázár János minisztériuma felvetette, hogy felül kéne vizsgálni a vezetés előtti alkoholfogyasztás szabályait, ezt Gulyás Gergely sem tartotta jó ötletnek, most a Belügyminisztérium is nemet mondott.
A MÁV–Volán-csoport már felterjesztette a szaktárcához a javaslatát, hogy szeptember 1-től újabb hét vasúti mellékvonalat állítsanak le és Volánbuszokkal váltsák ki a vonatokat, de hiába szivárgott ki megint előre a pontos „halállista”, a hvg.hu úgy tudja, Lázár János miniszter aláírása még nincs rajta. A tárca és a MÁV is azt közölte kérdésünkre, egyelőre nincs döntés újabb „közlekedésimód-váltásról".